- De nieuwe app Threads, die als concurrent van Twitter in de markt is gezet, groeit hard.
- Threads is vanuit Instagram gelanceerd. Het team achter die app biedt tips voor content creators over hoe ze Threads kunnen inzetten.
- Instagram deelde ideeën voor type posts en andere relevante informatie.
- Lees ook: De topman van Instagram geeft toe dat het ‘enorm controversieel’ was om Twitter-concurrent Threads als zelfstandige app te lanceren: hij noemt het een ‘risicovolle’ gok
Threads, de nieuwe app van Meta Platforms, is nog niet in Nederland beschikbaar. Maar de concurrent van Twitter heeft al wel veel tractie gekregen in de VS en veel andere landen sinds de lancering op 5 juli.
Threads is vanuit het team van Instagram op de markt gebracht en na enkele weken staat de teller al op 150 miljoen downloads. Om relevant te blijven moet er nog wel veel meer content op Threads worden geplaatst en voor het succes van de app is het belangrijk dat gebruikers actief blijven.
Vanuit Instagram wordt er veel gedaan om content creators te helpen met tips over hoe je Threads effectief kunt inzetten. Omgekeerd staan influencers te trappelen om toegang te krijgen tot nieuwe functies, waaronder statistieken over de engagement op Threads.